Telefonia IP - rozwiązania
Firmy, które chcą odnieść sukces na globalnym rynku, nie mogą sobie pozwolić na ograniczenia w komunikacji. Ważnym czynnikiem konkurencyjności i centralnym wymogiem nowoczesnych systemów komunikacyjnych i telefonicznych jest ekonomiczna komunikacja.
Bezpieczne rozwiązania komunikacyjne innovaphone oferują nieograniczone możliwości - w dowolnym miejscu i czasie. Wszechstronne rozwiązania telefonii IP umożliwiają pracę w różnych lokalizacjach z maksymalną niezawodnością i elastycznością. Komunikacja staje prosta, skuteczna i odbywa się w czasie rzeczywistym.
Rozwiązania UC

Temat zunifikowanej komunikacji - Unified Communications (UC) - stał się integralną częścią współczesnego świata biznesu: pracownicy i partnerzy biznesowi wymieniają się informacjami w czasie rzeczywistym oraz mogą pracować wydajnie i elastycznie niezależnie od miejsca i czasu. Jednocześnie system pracy zdalnej (home office) zyskuje na popularności i stał się dla wielu pracowników codziennością. Dopasuj swój system komunikacyjny do przyszłości!
Efektywna komunikacja wewnętrzna
Unified Communications - ujednolicona komunikacja - łączy w jednym interfejsie różne kanały komunikacji - takie jak głos, wideo, wiadomości, usługi konferencyjne (np. wideokonferencja), rozwiązania mobilne i inne - w ramach zintegrowanego rozwiązania.
Rozwiązania Unified Communications mają wpływ na optymalizację procesów w firmie, poprawę dostępności i zwiększenie wydajności pracowników. W ten sposób przyczynisz się nie tylko do zadowolenia klientów z szybkiej obsługi, ale również do zadowolenia pracowników z możliwości korzystania z nowoczesnych technologii. Wszystkie te aspekty mają wpływ na sukces Twojej firmy.
Kompletne rozwiązanie Unified Communications
Przy użyciu różnych modułów UC można zaprojektować dojrzałe, elastyczne, kompletne rozwiązanie do komunikacji i współpracy, które będzie dostosowane do potrzeb Twojej firmy (UCC - Unified Communications & Collaborations).
Efektywna komunikacja wewnętrzna jest możliwa dzięki takim funkcjom jak:
- Telefonia wideo
- Presence i Office Integration
- Chat
- Conferencing
- Collaboration i Application Sharing
- Fax
- Poczta głosowa
- Rozwiązania mobilne
- WebRTC i Call Me Button
- i wiele innych.
Zarządzanie kanałami komunikacji odbywa się centralnie za pośrednictwem aplikacji Communications Client myApps - niezależnie od tego, czy jest to rozmowa telefoniczna audio lub wideo, czat, udostępnianie aplikacji (Application Sharing) czy też konferencja lub wideokonferencja. Nasi klienci mają wybór pomiędzy instalacją lokalną, wynajmem lub rozwiązaniem w chmurze.
W zależności od potrzeb każdego pracownika możliwy jest indywidualny i elastyczny wybór kanału komunikacji. W ten sposób można zapewnić jednolitą i efektywną komunikację z pracownikami, między zespołami, a nawet w rozproszonych lokalizacjach.
Koncepcja lokalizacji rozproszonych

W dobie globalizacji coraz więcej przedsiębiorstw posiada swoje oddziały w wielu różnych miastach, krajach a nawet kontynentach. Trend ten dotyczy nie tylko dużych przedsiębiorstw, ale również coraz częściej małych firm, które starają się dotrzymać kroku swoim konkurentom. W celu optymalizacji procedur biznesowych, ułatwienia komunikacji w czasie rzeczywistym bez względu na miejsce pobytu oraz efektywnej pracy wszystkich pracowników konieczna jest solidna i niezawodna współpraca telefonii IP oraz funkcjonalności Unified Communications w obrębie firmie, jak również we wszystkich jej oddziałach. Taka integracja wszystkich procesów biurowych możliwa jest dzięki systemowi telefonicznemu VoIP innovaphone PBX, już dla nawet dwóch oddziałów, do praktycznie nieograniczonej liczby lokalizacji danej firmy.
System telefoniczny VoIP innovaphone PBX - modularna budowa i prosta wymiana
System telefoniczny VoIP innovaphone PBX ma budowę modularną i może być elastycznie rozbudowywany zgodnie z indywidualnymi potrzebami klientów. Wszystkie moduły działają na bazie tego samego oprogramowania i we wszystkich lokalizacjach i oddziałach firmy zainstalowane są te same urządzenia końcowe. Z tego właśnie względu systemy innovaphone - telefonia IP oraz Unified Communications - są najlepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw z wieloma oddziałami i rozproszonymi lokalizacjami.
Rozwiązanie Unified Communications odpowiednie dla oddziałów różnej wielkości
Technologia IP innovaphone umożliwia integrację rozproszonych lokalizacji bez względu na ich wielkość oraz odległość między sobą. W przypadku mniejszych instalacji poszczególne telefony IP mogą być rejestrowane bezpośrednio w centrali systemu telefonicznego VoIP. System ten podobny jest do scenariusza - "jedno miejsce pracy przeznaczone jest dla wielu osób". W zależności od wielkości instalacji oraz natężenia ruchu telefonicznego w firmie oferujemy odpowiednie bramy VoIP. Kaskadowe połączenie wszystkich bramek umożliwia praktycznie nieograniczoną liczbę zarejestrowanych użytkowników. W przypadku instalacji dużych rozmiarów system telefoniczny VoIP innovaphone PBX oraz bramka VoIP mogą zostać uruchomione na oddzielnym sprzęcie. PBX może zostać zainstalowana w takim przypadku na platformie IP0011 lub jako aplikacja w środowisku VMware (IPVA - wirtualna centrala telefoniczna).
Wszystkie systemy i urządzenia - telefony IP, bramki VoIP oraz wirtualna centrala telefoniczna - korzystają z tego samego systemu operacyjnego oraz tych samych aplikacji i funkcjonalności we wszystkich oddziałach i lokalizacjach. Oprócz stabilności całego systemu telefonicznego rozwiązanie innovaphone gwarantuje centralną administrację wszystkich urządzeń oraz komponentów rozwiązania Unified Messaging.
Oszczędzanie zasobów dzięki scentralizowanym funkcjom Unified Communications
Rozwiązanie Unified Communications może zostać zainstalowane centralnie w głównej siedzibie firmy i dostępne będzie w tym samym wymiarze we wszystkich oddziałach. Operator wykorzystując aplikację innovaphone Operator może na bieżąco kontrolować stan połączeń w poszczególnych oddziałach i w razie przeciążenia w jednym oddziale może przełączyć połączenia do innego oddziału. Model ten gwarantuje elastyczną obsługę ruchu telefonicznego w firmie. Poszczególne oddziały mają bezpośredni dostęp do bazy danych adresowych, korzystać z serwera konferencyjnego oraz dzięki aplikacji Reporting korzystać ze scentralizowanych rozliczeń wykonanych połączeń. Ponadto wszystkie aplikacje, takie jak faks, videotelefonia, czat, informacje o obecności Presence oraz Collaboration dostępne są we wszystkich oddziałach jako scentralizowane funkcje Unified Communications. Alternatywnie rozwiązania zunifikowanej komunikacji mogą działać niezależnie w lokalizacjach i w razie potrzeby powielać swoje dane z centrali.
Żadne połączenie nie pozostaje bez odpowiedzi z rozwiązaniem Unified Communications by innovaphone
Grupy docelowe w połączeniach telefonicznych mogą zostać utworzone w dowolnych oddziałach i lokalizacjach. Obsługa centrali Hotline może składać się z użytkowników wielu różnych oddziałów. W skrajnych przypadkach, kiedy lokalizacje danej firmy znajdują się w różnych częściach świata, serwis 24-godzinny możliwy jest tylko wtedy, kiedy wszyscy pracownicy pracują w swoich standardowych godzinach pracy.
Współpraca globalnych zespołów dzięki funkcjom Unified Communications
Praca z funkcjami Unified Communications staje się szczególnie efektywna, gdy są one używane w różnych lokalizacjach. Pracownicy firmy oraz partnerzy handlowi potrzebują niezawodnych rozwiązań komunikacyjnych w celu szybkiej i skutecznej wymiany informacji. Ważne jest, aby móc szybko zapoznać się z aktualnym statusem dostępności innego użytkownika, ponieważ przyspiesza to procesy komunikacyjne oraz wybór środka komunikacji odpowiedniego do zamieszczonego statusu. Wystarczy jedno spojrzenie na listę kontaktów, aby dowiedzieć się jaki status ma osoba, z którą chcemy się skontaktować - czy jest w biurze, na przerwie, na urlopie, czy jest zajęta, dostępna lub nieobecna. W aplikacji Office Integration informacje są automatycznie pobierane z centralnego kalendarza. Wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej umożliwia szybkie udzielenie odpowiedzi, nawet jeśli rozmówca jest bardzo zajęty. Również połączenia telefoniczne z wideo przyczyniają się do optymalizacji komunikacji. Dzięki wideo kontakt między pracownikami staje się nie tylko bardziej osobisty, ale również interaktywny, ponieważ nawet w przypadku standardowych połączeń telefonicznych dzięki wykorzystaniu wideo sygnały niewerbalne oraz niuanse komunikacji są lepiej spostrzegane. Pozostałe funkcje takie jak Collaboration czy Application Sharing, jeśli zostały zainstalowane na ekranie komputera, umożliwiają efektywną współpracę wirtualną, wymianę dokumentów, aplikacji lub prezentacji bez względu na odległość, która dzieli obie strony.
Niezawodność rozwiązania Unified Communications by innovaphone
Dla zwiększenia stabilności systemu i wykluczenia niepotrzebnych przestojów w funkcjonowaniu centrali wykorzystuje się systemy redundantne. Zwłaszcza w przypadku dużych instalacji wskazane jest skonfigurowanie systemu redundancji.W rozwiązaniu Unified Communications systemy telefoniczne VoIP są tak skonfigurowane, iż mogą się nawzajem zastąpić. Zastosowanie rozwiązania redundancji zwiększa niezawodność całego systemu do maksimum. W przypadku awarii lub przeciążenia linii telefonicznych systemy w poszczególnych oddziałach mogą się zastąpić. W szczególności w przypadku mniejszych lokalizacji istnieje możliwość korzystania z magistral innych oddziałów, w celu zapewnienia ciągłości obsługi połączeń.
Centralny system telefoniczny w oparciu o IPVA i bramy medialne oraz połączone oddziały posiadające własną centralę PBX oraz bez własnej centrali
System telefoniczny VoIP innovaphone PBX – możliwość rozbudowy bez ograniczeń
W przypadku bardzo dużych instalacji rozwiązania Unified Communications platformy systemu telefonicznego VoIP innovaphone PBX oraz bramki mogą zostać rozdzielone. System telefoniczny VoIP innovaphone PBX może zostać opcjonalnie uruchomiony na bramce VoIP np. IP0011 lub jako Virtual PBX (IPVA) w środowisku VMware. Do łącza ISDN podłączonych jest wiele różnych bramek VoIP. Przykładowo bramka VoIP IP1130 posiada 30 kanałów głosowych, które w razie potrzeby mogą zostać nadal rozbudowywane. Bramki te zapewniają moc obliczeniową podobną do dużego systemu konferencji telefonicznej. Dla każdego uczestnika konferencji wymagany jest jeden kanał.
Optymalna organizacja czasu pracy z innovaphone PBX, również w podróży
Koncepcja "One Number" dostępna w systemie telefonicznym VoIP innovaphone PBX umożliwia użytkownikom mobilnym wykonywanie i odbieranie połączeń z jednego przydzielonego im w centrali VoIP numeru wewnętrznego. W ten sposób pracownik przebywający w podróży lub w firmie, ale poza swoim miejscem pracy, jest za pomocą Unified Communications Client myPBX w każdym momencie osiągalny dla swoich klientów, ponieważ przełączanie połączeń, funkcja Pick-UP oraz inne funkcjonalności obsługi połączeń telefonicznych dostępne są również w połączeniach mobilnych. Smartfon staje się w ten sposób numerem wewnętrznym, posiadającym dostęp do wszystkich zalet rozwiązania Unified Communications.
Instalacja ściśle zintegrowana z systemem telefonicznym VoIP innovaphone PBX
Oddziały, które nie posiadają własnej centrali PBX, mogą zostać podłączone bezpośrednio do centralnego systemu telefonicznego. Wymagane jest jedynie stabilne i bezpieczne łącze IP. Większe oddziały posiadają własny system telefoniczny VoIP innovaphone PBX, który działa jako podsystem centralnej PBX. Oddziały tej samej wielkości bez jednoznacznie określonej centrali PBX działają w sieci systemów. Dzięki bramie VoIP dostępne są własne linie miejskie oddziału. Wszystkie oddziały mogą skonfigurować plan numeracji z prefiksem do innych systemów telefonicznych lub mogą być włączone do centralnego planu numeracji i łączyć się bez dodatkowych prefiksów z użytkownikami innych oddziałów.
Security - Made in Germany
W całej Europie obserwujemy obecnie zmianę sieci analogowych lub łączy ISDN na Protokół Internetowy (IP). W ten sposób użytkownicy końcowi i sprzedawcy zmuszeni zostali do głębszego zainteresowania się tematem telefonii IP oraz związaną z nią kwestią bezpieczeństwa przesyłanych danych. innovaphone, producent telefonii IP i rozwiązań Unified Communications made in Germany, oferuje optymalne i bezpieczne rozwiązanie.
System innovaphone PBX posiada wiele mechanizmów zabezpieczejących, które zapewniają najlepszą możliwą ochronę przed wieloma różnymi atakami.
W tym kontekście TeleTrusT - Federalne Stowarzyszenie na rzecz Bezpieczeństwa IT e.V. ( Bundesverband IT-Sicherheit e.V.) przyznał firmie innovaphone znak zaufania "IT Security made in Germany". Znak ten przyznawany jest wyłącznie niemieckim firmom z branży IT, których procesy technologiczne odbywają się w Niemczech i które spełniają surowe kryteria w zakresie bezpieczeństwa IT i ochrony danych.
TeleTrusT przyznał również firmie innovaphone znak zaufania "IT Security made in EU", który został wprowadzony w 2020 roku w ramach inicjatywy znakowania.
innovaphone PBX działa na kompaktowym i szczególnie szybkim systemie operacyjnym, opracowanym przez inżynierów innovaphone. Wirusy, trojany i robaki nie są znane dla tego systemu operacyjnego.
Różne sposoby komunikowania się od nawiązania połączenia, poprzez połączenia głosowe i transmisję danych aż do administracji oraz dostępu do danych adresowych mogą być kontrolowane za pomocą różnych standardowych protokołów bezpieczeństwa. Protokół DTLS-SRTP umożliwia szyfrowanie od urządzenia końcowego do urządzenia końcowego. Ten wysoki stopień bezpieczeństwa dostępny jest w razie potrzeby dla wszystkich połączeń innovaphone PBX.
innovaphone Session Border Controller – on board
Migracja z sieci ISDN do systemów opartych na IP oznacza wzrost liczby łączy SIP Trunk i otwarcie każdej PBX do sieci Internet (np.instalacje All IP). Proces ten wymaga dodatkowych mechanizmów bezpieczeństwa podczas przesyłania danych. innovaphone Session Border Controller (SBC) obsługuje wszystkie istotne mechanizmy bezpieczeństwa i niezawodnie chroni system innovaphone PBX przed atakami z Internetu. Ponieważ innovaphone SBC jest zintegrowany bezpośrednio w centrali innovaphone, dodatkowe zewnętrzne zabezpieczenie lub Third-Party SBC nie jest wymagane. To upraszcza instalację i zapewnia korzyści ekonomiczne dla klientów. innovaphone SBC może być skonfigurowany jako indywidualny proces w systemie innovaphone PBX lub może być oddzielnie zainstalowany na bramce innovaphone VoIP.
Anywhere Workplace - elastyczność i bezpieczeństwo
Szczególnym wyzwaniem w stosunku do bezpieczeństwa i ochrony danych jest potrzeba nieograniczonej komunikacji i mobilności (Anywhere Workplace) oraz w przypadku rozwiązań Unified Communications, które wykorzystują protokół komunikacyjny WebRTC. innovaphone Reverse Proxy jest odpowiedzią na kwestię bezpieczeństwa w scenariuszu Anywhere Workplace. Stanowi on ważny element koncepcji bezpieczeństwa innovaphone, jest niezależną częścią centrali innovaphone i centralnym organem dla wszystkich połączeń przychodzących z Internetu. Pozwala to na wykrycie i zablokowanie ataków na wczesnym etapie. Tak jak w przypadku innovaphone Session Border Controller również innovaphone Reverse Proxy może być skonfigurowany jako indywidualny proces w systemie innovaphone PBX lub może być oddzielnie zainstalowany na bramce innovaphone VoIP, np. na bramie IP0011.
Brute Force Protection – skuteczna ochrona kont myApps przed niepowołanym dostępem
Dostęp do interfejsu innovaphone myApps z dowolnego miejsca w dowolnym czasie zwiększa elastyczność i mobilność, ale wymaga także specjalnych mechanizmów ochrony przed nieautoryzowanym logowaniem, tzw. atakami brute force. Jeśli innovaphone PBX wykryje taki atak na konto myApps, automatyczny mechanizm spowalnia próby logowania podejmowane przez hakera. Kolejne próby logowania z nieprawidłowym hasłem blokują dostęp na coraz dłuższy czas. Zablokowane konto może zostać odblokowane tylko przez podanie prawidłowego hasła przez samego użytkownika.
Dwuskładnikowe uwierzytelnianie - weryfikacja tożsamości dla optymalnej ochrony kont użytkowników
Dwuskładnikowe uwierzytelnianie zapobiega nieuprawnionemu dostępowi do kont użytkowników myApps i umożliwia bezpieczną pracę również poza firmą (np. podczas pracy zdalnej z domu).
Protokoły bezpieczeństwa systemu innovaphone PBX
TLS | - | Szyfrowanie i uwierzytelnianie na podstawie certyfikatów dla różnych zastosowań |
HTTPS | - | HTTP z wykorzystaniem protokołu TLS, szyfrowany dostęp internetowy do administracji |
H.235 | - | Uwierzytelnianie za pomocą zaszyfrowanego hasła |
SIPS | - | SIP z wykorzystaniem TLS, SIP-Security |
H.460.17 | - | H.323 z wykorzystaniem TLS, Szyfrowanie rejestracji i sygnalizacji z wykorzystaniem TLS |
SRTP | - | SDES—Szyfrowanie danych medialnych (Język, Video, …) |
DTLS-SRTP | - | Szyfrowanie TLS danych medialnych |
LDAP via TLS | - | Szyfrowanie danych w kontaktach poprzez LDAP |
IEEE 802.1X | - | Kontrola dostępu do sieci, również z protokołem EAP-TLS |
Kerberos | - | Uwierzytelnianie za pomocą centralnego serwera |
X.509 Certificates | - | Uwierzytelnianie oparte na certyfikatach dla TLS |
Call center i centrale telefoniczne
W każdej firmie znajduje się co najmniej jeden dział, który spełnia funkcję call center - dotyczy to przede wszystkim obsługi serwisowej, hotline, kampanii marketingowych, centrali telefonicznych oraz zespołu sprzedaży. W celu stworzenia profesjonalnej obsługi call center wystarczy dokonać odpowiedniej konfiguracji systemu telefonicznego VoIP innovaphone PBX. Kolejki połączeń z profesjonalnymi zapowiedziami oraz funkcją przekierowywania połączeń, jak również przejrzysty i łatwy w obsłudze monitoring połączeń, kontrolują liczbę połączeń przychodzących i zarządzają nimi. Każdy z pracowników, logując się do systemu, może zapewnić pomoc w obsłudze połączeń innym pracownikom. Elastyczna obsługa oraz niezawodne funkcjonowanie całego systemu przyczyniają się do osiągnięcia pełnego sukcesu rozwiązania innovaphone Unified Communications dla call center oraz centrali telefonicznych.
Informacje o aktualnym obciążeniu systemu telefonicznego VoIP innovaphone PBX
Na bazie systemu telefonicznego VoIP innovaphone PBX możliwa jest obsługa centrali telefonicznej, serwisu hotline lub nieskomplikowanego call center. Ten, kto oferuje systemy tego typu, chciałby otrzymywać obszerne informacje na temat obciążenia systemu usług telefonicznych: w tym liczbę połączeń przychodzących, czas oczekiwania w kolejce połączeń, a także liczbę połączeń nieodebranych, które nie zostały obsłużone przez operatora. innovaphone Queue Monitor (IQM) zbiera te informacje w czasie rzeczywistym i przedstawia je za pomocą graficznego interfejsu. Aplikacja ta ułatwia ocenę, czy dostępne zasoby są wystarczające do obsługi połączeń przychodzących oraz informuje o powstaniu ewentualnych zatorów w kolejce połączeń oczekujących. W ten sposób innovaphone Queue Monitor przyczynia się do zwiększenia zadowolenia klientów dzięki ulepszonej jakości usług.
Funkcja alarmu dla Supervisora
Różnorodne liczniki i wskaźniki innovaphone Queue Monitor dostarczają informacji o aktualnej sytuacji systemu serwisowego oraz dokonują analizy danych w odniesieniu do wartości maksymalnych w określonym czasie lub okresie. Różne funkcje alarmowe oraz systemy wczesnego ostrzegania innovaphone Queue Monitor umożliwiają ustawienie limitów - w ten sposób żadne połączenie nie zostanie pominięte a dostępność systemu nie zostanie nadwyrężona. W celu zapobiegania przeciążenia pracowników połączeniami przychodzącymi w aplikacji innovaphone Queue Monitor istnieje możliwość indywidualnego ustalenia czasu pracy, w którym nie będą oni obsługiwać połączeń. Po zakończeniu połączenia pracownicy Hotline lub Call Center potrzebują określonego czasu, aby w pełni zakończyć proces obsługi danego połączenia. Status operatora w trakcie końcowej obsługi połączenia ustawiony jest jako "Zajęty" mimo, że operator jest wolny, tzn. nie prowadzi aktywnie obsługi następnego połączenia. Po upływie ustalonego czasu operator innovaphone Queue Monitor jest ponownie dostępny i może przyjąć kolejne połączenie. W momencie powstania zatoru w kolejce połączeń, indywidualne skonfigurowany czas na zakończenie obsługi może zostać zmieniony, aby usprawnić obsługę połączeń oczekujących.
Zintegrowane call center – niedrogie, elastyczne i bez serwera
innovaphone Queue Monitor jest perfekcyjnie zintegrowany z systemem telefonicznym VoIP innovaphone PBX i nie wymaga serwera. Koszty wdrożenia i eksploatacji są niskie i opłacalne dla każdej firmy, która ma na celu optymalizację wydajności i jakości połączeń telefonicznych obsługiwanych przez centralę telefoniczną, infolinie serwisowe lub call center.
Elastyczne nagrywanie rozmów
Nagrywanie rozmów może być konieczne zwłaszcza w przypadku szkoleń lub połączeń, w których poruszane są newralgiczne kwestie. Rozwiązanie innovaphone Unified Communications dla obsługi call center i central telefonicznych może zostać tak skonfigurowane, że funkcja nagrywania może zostać włączona lub wyłączona po naciśnięciu odpowiedniego klawisza na klawiaturze. Od strony technicznej zostały wzięte pod uwagę niezbędne przepisy ustawowe dotyczące nagrywania (sygnał dźwiękowy).
Telefony IP - wysoki komfort telefonowania dzięki różnym zestawom słuchawkowym
Wszystkie telefony IP firmy innovaphone posiadają interfejsy do podłączenia zestawów słuchawkowych do różnych zastosowań - począwszy od oddzielnego złącza RJ-9, poprzez interfejs DHSG do podłączenia cyfrowych zestawów słuchawkowych i głośnomówiących aż do łącza USB. W ten sposób osiągnięto kompatybilność z prawie wszystkimi zestawami słuchawkowymi. Interfejsy USB oraz DHSG umożliwiają odbieranie i zakończenie połączeń za pomocą jednego przycisku na zestawie słuchawkowym. Ponadto możliwa jest obsługa takich funkcji jak: regulacja głośności oraz chwilowego wyciszania rozmowy.
Operatorzy call center nie są związani z określonym miejscem
Maksymalna elastyczność podczas obsługi połączeń w call center, osiągnięta zostanie w momencie połączenia rozwiązań Unified Communications dla biur domowych z innymi oddziałami. Pracownicy niezależni (Freelancers) mogą zostać elastycznie podłączeni do systemu, a hotline może zostać podłączona do biura domowego. W skrajnych przypadkach, 24-godzinna obsługa hotline może być skoordynowana z pracownikami na całym świecie, którzy następnie obsługują połączenia w czasie ich regularnego czasu pracy.
innovaphone Automatic Call Distribution
System innovaphone PBX umożliwia tworzenie kilku kolejek połączeń oczekujących. Rejestracja nie jest wymagana, dlatego licencja na port nie jest wykorzystana. Liczba połączeń oczekujących w kolejce połączeń może być ograniczona, a funkcja Timeout "uwalnia" oczekujących w kolejce, którzy nie zostali jeszcze połączeni. Różnorodny wybór tonów DTMF, zgodny z zapowiedziami, umożliwia uzyskanie połączenia zgodnie z życzeniem klienta. Umożliwia to efektywne wykorzystanie ACD już w kolejce połączeń oczekujących.
Maksymalna niezawodność
Maksymalna niezawodność infrastruktury komunikacyjnej w firmie zapewniona jest dzięki instalacji wielu systemów redundantnych. System telefoniczny VoIP innovaphone PBX wyposażony jest w bardzo solidne komponenty sprzętowe, które dzięki zintegrowanej koncepcji redundancji są dodatkowo zabezpieczone przed ewentualnym przestojem lub awarią. Koncepcja redundancji innovaphone przewiduje bardzo szybkie, automatyczne przełączenie na system Backup, gwarantując jednocześnie zachowanie wszystkich danych.
Bramki VoIP jako solidna podstawa rozwiązania Unified Communications
Rozwiązanie Unified Communications od innovaphone instalowane jest na bramkach VoIP firmy innovaphone. Komponenty sprzętowe są bardzo solidne, zapewniając tym samym niewielkie ryzyko przestoju lub awarii, ponieważ konstrukcja bramek VoIP nie przewiduje żadnych elementów ruchomych takich jak dyski twarde lub wentylatory. Oprogramowanie działa na "szczupłym" i szybkim systemie operacyjnym specjalnie opracowanym dla tego typu urządzeń. System ten nie posiada żadnych zbędnych oraz nieznanych funkcji, co oznacza maksymalne bezpieczeństwo dla oprogramowania bramek VoIP. System ten jest absolutnie nieosiągalny dla wirusów, trojanów i robaków sieciowych.
Redundancja lokalna
Niezawodność i bezpieczeństwo całego systemu można dodatkowo zwiększyć dzięki redundancji. Aktywny system w rozwiązaniu innovaphone VoIP zostanie uzupełniony drugim systemem, który w przypadku awarii przejmie wszystkie funkcje pierwszego systemu. Bramki VoIP IP811 oraz IP6010 zostały przygotowane do podłączenia do lokalnej linii ISDN. System redundantny Standby systemu telefonicznego VoIP innovaphone PBX działa na bramie VoIP, która jest możliwie podobna w budowie do centrali głównej i podłączona jest z bramą Master, która umożliwia zachowanie połączenia do linii zewnętrznej ISDN. Skalowalna bramka ISDN posiada funkcję Power-off loop, która zawiera parami interfejsy ISDN na wypadek awarii urządzenia, co umożliwia automatyczne przełączenie ISDN do urządzenia rezerwowego, nawet w przypadku całkowitej awarii bramy głównej, system redundantny centrali VoIP innovaphone PBX przejmie połączenie z linią zewnętrzną.
Redundantna centrala VoIP innovaphone PBX rejestruje się w bramce podstawowej i regularnie sprawdza jej dostępność. Wszystkie dane użytkowników są replikowane poprzez protokół LDAP. Proces ten daje gwarancję, że obydwa systemy pracują z tą samą konfiguracją. Dla użytkowników zarejestrowanych w sieci system redundantny centrali VoIP innovaphone PBX nie akceptuje żadnych rejestracji, tak długo jak dostępna jest aktywna centrala PBX i tym samym nie wykorzystuje również żadnych licencji.
Redundantna centrala VoIP innovaphone PBX rejestruje się w bramce podstawowej i regularnie sprawdza jej dostępność. Wszystkie dane użytkowników są replikowane poprzez protokół LDAP. Proces ten daje gwarancję, że obydwa systemy pracują z tą samą konfiguracją. Dla użytkowników zarejestrowanych w sieci system redundantny centrali VoIP innovaphone PBX nie akceptuje żadnych rejestracji, tak długo jak dostępna jest aktywna centrala PBX i tym samym nie wykorzystuje również żadnych licencji.
Telefonia i funkcje Unified Communications w razie awarii sieci WAN / VPN
Rozwiązanie innovaphone Unified Communications bazuje na odrębnych urządzeniach w poszczególnych instalacjach w różnych oddziałach. Awaria połączenia WAN z centralnym systemem telefonicznym lub z innymi oddziałami nie wpływa na jakość własnej komunikacji. Pełen zakres funkcji Unified Communications zostaje zachowany, i tak np.informacje o stanie dostępności, videotelefonia, czat i faks będą nadal dostępne dzięki lokalnej centrali VoIP innovaphone PBX. Własne połączenie do linii zewnętrznej zapewnia dostęp do globalnych połączeń oraz do działu IT centralnego systemu w celu poinformowania o awarii sieci WAN.
Koncepcja innovaphone dla sektora transportu morskiego
Sektor transportu morskiego ma coraz większe zapotrzebowanie na rozwiązania komunikacyjne oparte na czystej komunikacji IP, aby efektywnie połączyć/sieciować wszystkie wymagania i systemy na statku.
Temat bezpieczeństwa odgrywa również kluczową rolę w tej branży - niezbędna maksymalna dostępność rozwiązania komunikacyjnego jest podstawowym wymogiem.
innovaphone oferuje bogate portfolio rozwiązań dla wszystkich sektorów transportu morskiego:
- łodzi rybackich
- żeglugi przemysłowej (tankowce, frachtowce)
- jachtów
- promów
- statków wycieczkowych
- lokalizacje przybrzeżne, takie jak elektrownie wiatrowe lub platformy wiertnicze
- lokalizacje na lądzie, takich jak przystanie, biura podróży lub latarnie morskie.
Dzięki uznanej na całym świecie certyfikacji DNV GL, produkty innovaphone mogą być używane również na pełnym morzu. Otrzymanie znaku certyfikacji DNV GL, który powstał w wyniku połączenia "Det Norske Veritas" i "Germanischer Lloyd", potwierdza zgodność przestrzegania surowych norm w transporcie morskim, towarowym, kontenerowym i roboczym, a także na promach i w mobilnych jednostkach offshore.
Brama VoIP innovaphone IP811 oraz adapter analogowy IP29-8 zostały poddane surowej procedurze testowej w celu uzyskania certyfikatu.
Mamy odpowiednie rozwiązanie dla każdego sektora i wymagań klienta
Maksymalne zabezpieczenie przed awarią dla zapewnienia wysokiej dostępności komunikacyjnej
- innovaphone PBX to profesjonalny system telefoniczny IP, który gwarantuje najwyższy poziom stabilności.
- szybkie i automatyczne przejście na system zapasowy odbywa się bez utraty danych dzięki koncepcji redundancji innovaphone
Scenariusze awaryjne
W niektórych systuacjach awaryjnych, takich jak pożar lub "człowiek za burtą", z członkami załogi i pasażerami można skontaktować się za pomocą:
- telefonów stacjonarnych (pasażerowie)
- rozwiązań bezprzewodowych (DECT / WiFi / GSM)
- anten wewnętrznych
- satelitarnego systemu łączności alarmowej w przypadku przewrócenia się statku do góry dnem
Komunikacja w poszczególnych sektorach statku
Dostępność w poszczególnych sektorach statku jest niezwyke ważna. Dotyczy to zarówno sterowania i manewrowania statkiem, jak i scenariuszy awaryjnych:
- Telefony na pokładzie
- Telefony w maszynowni
- Telefony między sternikiem a sternikiem ręcznym
- Wszystkie sektory między sobą, np. podczas wchodzenia do portu.
Aplikacje hotelowe
Statki wycieczkowe to pływające hotele, dlatego ważne jest, aby zapewnić pasażerom taki sam komfort, jak w hotelu:
- program rozrywkowy
- budzenie przez telefon
- BYOD
- komunikcję z personelem
- możliwość podłączenia PMS (Property Management System)
Sprawna organizacja codziennej pracy (personel):
- Obsługa hotelowa i sprzątanie pokoi
- Ochrona pracowników przez odpowiednie urządzenia mobilne